Lyx!

Idag har varit en innehållsrik dag, som inte har inneburit att jag suttit inomhus hela dagen som jag annars gör på praktiken. Jag och Anna (en av de nya kuratorerna på Habiliteringen) hade inbokade studiebesök hela dagen. Vi var först på Stabbygården, sedan vidare till Café Fröja, sen till Habiliteringen för att äta lunch o hämta bilen....eftermiddagen var det först besök på Teater Blanca, där vi fick se repetitionerna för deras nya pjäs som har premiär i april...sista besöket för dagen var på Ord, Bild och Snabel@. En mycket givande dag! Var så kul att få träffa dom här gulliga brukarna och de verkade alla vara så glada och stolta över sina verksamheter :)
En av de sista brukarna som visade oss runt på Ord & Bild var jättestolt över sitt jobb: han sitter och gör en slags bildscheman för personer som kommunicerar med bilder, han tyckte om sitt jobb för han kände att det var betydelsefullt..det kändes i hjärtat när han sa det betydelsefullt - för självklart ska det var så, alla ska få ha en sysselsättning som man känner är betydelsefullt!! Så himla självklart egentligen....

Jag fick sluta tidigare idag oxå, mina handledare åkte iväg på en föreläsning till Sthlm på em, så jag fick gå hem redan vid 3 - och det var lyx. Normalt när jag cyklar hem så är det redan mörkt eller är påväg att skymma...nu sken solen och bara det lilla att den gjorde det gjorde mig så himla glad...så när jag kom hem åt jag ett snabbt mellanmål för att sedan ge mig ut på en timmes promenad. Har precis kommit hem nu, lagom kall o lite småhungrig :) Ett bra sätt var det att upptäcka den delen av Uppsala som jag bor i - och snart flyttar ifrån oxå....nästa fredag går flyttlasset till Bex, och utan att gå in på anledningarna till min flytt ännu en gång så kan jag bara säga att jag räknar dagarna till nästa fredag, det ska bli oerhört skönt att få flytta härifrån.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback