Vansinnig!!

Ursh, nu känns det som att min blogg bara har blivit ett ställe där jag hänger ut företag som jag är arg på....men jag måste få lätta på min arg-ventil någonstans!!

Okej, idag är jag fullständigt vansinnig på företaget
Lycknis. Jag beställde kurslitteratur därifrån förra söndagen, vilket måste betyda att de hade min order på måndag morgon när de kom till jobbet efter helgen. Eftersom jag har lite småpanik över att få de här böckerna innan jag åker på semester på onsdag, mailade jag dem i förra veckan o frågade om jag kunde få något ordernummer så att jag kunde spåra mitt paket, fick då svaret att paketet inte blivit skickat. Okej, så jag mailade tillbaka o frågade om de kunde svara på ungefär när paketet skulle skickas - svaret blev nej, det kan vi inte...

Så nu idag mailade jag igen för jag tänkte att nu måste väl ändå paketet skickats? Nu var det ju en vecka sen de fick min order....svaret denna gång blev att en bok skickats, men att de tre resterande väntade de på....aaarrgh!! Okej mailade jag tillbaka, finns det någon möjlighet att ni kan skicka de resterande böckerna till en annan adress då jag åker bort?
Fick svaret att nej det kan vi inte, vi måste skicka fakturan till folkbokföringsadress.  Jag ringde upp deras kundtjänst o tänkte att det kanske är lättare om man får prata med dom via telefon...Okej, sa jag, men om jag ger dig mitt visakortsnummer så kan ni ju dra pengarna direkt från kontot - kan vi inte lösa det på det sättet istället, så kan ni skicka böckerna till en annan adress. Nej fick jag som svar, då måste vi lägga en ny order (och då skulle jag med andra ord få vänta i två evigheter till innan böckerna kom)

Så jag fick nog, sa till tjejen på Lycknis att då kan ni avbeställa dom som inte skickades iväg idag, då beställer jag från nått annat ställe som kanske är dyrare men iallafall kan leverera i tid....

Suck, vad trött jag blir! Nu blev det så att jag skickade efter resterande böcker från Adlibris, och håller tummarna hårt, hårt för att de kommer under torsdagen...tog det dyraste fraktalternativet också så att de verkligen inte skulle sinkas av postens leveranstider....i annat fall har jag ca 1000 sidor att läsa när jag kommer hem från semestern - kommer jag att kunna koppla av med den vetskapen??

Okej men nu har jag lärt mig en läxa, o det är att aldrig beställa ifrån Lycknis, hur billigt det än är, och pengarna är viktiga för en student men oxå tiden är viktig, för att man inte ska hamna efter i skolan....jag hoppas att alla ni andra också kan lära er av min läxa - betala lite mer så får ni era böcker i tid iaf :)


Kommentarer
Postat av: Linda

hej, hoppas ni får en kanon bra resa, me sol å bad. =) å avkoppling! vi åker tåg kl 01:45 .. så d är kanske inte samma då som du åkt ?!? kram Linda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback