Nu ska här göras flädersaft!!

Idag var det dags att jobba igen - fast bara mellan 7.30 - 13.00 så det var rätt lungt. Jag fick bilrundan idag, dvs den ut på landet och jag fick med mig Jaquline som skulle gå dubbelt med mig och lära sig bilrundan...det var trevligt att ha lite sällskap och någon att prata med då man åker bil ganska länge :)
När vi var hos en tant som jag skulle duscha kom vi på något sätt in på fläder, alltså busken. Jag tror jag frågade om hon hade en sån på gården för jag hade kört förbi en buske som liknade en sådan på vägen till henne. - Jodå sa hon, det är en fläder, och det blir ju så gooood saft av den! - Ja, instämde jag, jag har tänkt göra sådan men jag har inte hittat en buske att plocka blommor av än....- Men ta av mig! utbrast hon, jag ska ju ändå bort 3 veckor nu och jag orkar inte göra saft längre...

Sagt och gjort, jag fick en påse av tanten och innan vi körde därifrån gick jag och Jaqueline ut och plockade åt oss ett antal blomklasar....nu när jag kom hem googlade jag upp ett recept på flädersaft och sköljde av alla blomklasar. Sen när Eric kommer hem hoppas jag att han köpt citroner och citronsyra som det också skulle va i saften...

Idag har det vart en bra dag, jobbat 5 timmar så man är inte helt slut när man kommer hem, jag fick jobba med Jaqueline, och vi ska tydligen jobba tillsammans resten av veckan så det är ju kul när man får jobba med någon man trivs bra med, jag hämtade mitt paket med skor från Ellos OCH jag fick mail från uppfödaren om att jag kan komma och hälsa på min ev framtida katt på torsdag :D :D :D Sen ringde Sofie också o vi gjorde upp planer för helgen då vi ska fira Bex födelsedag....vad vi kokade ihop för planer kan jag ju inte skriva här då kan ju Bex tjyvläsa...!!

Nu kan det bara låta bli att regna idag också så är allt supernajs....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback