Cykeltur!!

Idag har jag gjort ett försök att uppleva min tillfälliga hemkommun för sommaren. Igår var jag o Eric på Rusta o IKEA och hittade lite prylar till Gunnel, Erics brorsas lilla katt.
Så jag gjorde slag i saken, ringde Patrik som brorsan heter...väckte honom vid 12 (ooooops!! men man kan ju inte sova heela dagen!) och sa att jag skulle komma om typ en timme. Förvånande nog tog det mig bara en halvtimme att cykla den dryga milen till Bro, där Patrik bor. Gunnel blev glad för sina matskålar men kanske mest förtjust blev hon i leksaken som vi köpte, ett litet bi med kattmynta i.
När jag först kastade den till henne stirrade hon bara på den, men sen måste hon ha upptäckt lukten av kattmynta för då bet hon o slet i det lilla biet. Bra betyg för leksaken - då vet jag att kan köpa en likadan till min lilla misse i höst!

Ja sen cyklade jag hem igen, stannade på vägen o köpte jordgubbar - DET är sommar om något, svenska jordgubbar!
Det verkar som om jag tog cykelturen rätt stund på dagen för nu är himlen full av moln....så nu ska jag nog stanna inne o plocka lite o fixa innan älsklingen kommer hem senare ikväll. Ha en bra dag allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback