Ledig helg :D

Japp i fredags kl 14 gick jag på ledighet, hela 2,5 dagar! Min snälla älskling hade köpt en sista minuten kryssning till oss, med SiljaLine till Helsingfors. Så direkt efter jobbet kom Eric o hans pappa o lillebror o hämtade mig o körde oss till Värtahamnen där båten skulle gå ifrån...


Vi satt i aktern när båten körde ut från hamnen..inga trevliga moln som vi åkte ifrån i Sthlm, men bättre skulle det bli i Helsingfors dagen därpå!

  Vi lämnade båten i hamnen o började promenera runt...

Först till ngn ortodox kyrka som Eric ville se... Sen vidare till senatorspalatset - kolla in den blekvita byggnadens kontrast mot den klarblå himlen!

Vid palatset såg vi några från ryska marinen som verkade ha permis...men de platta roliga hattarna va de tvungna att ha på sig... Vi gick oxå igenom en saluhall, o Eric köpte med sig jordgubbar som vi tog med tebax till båten...

....där Eric köpte öl, jag ngn drink åsså satt vi på däck, solade o åt jordgubbar - supermysigt!!

På lördagskvällen åt vi på en av restaurangerna på promenadgatan på båten...vi lyckades få en fönsterplats :)


sen tog vi en promenad ute på däck för att smälta maten....

                                          Tack för en underbar helg älskling!!



Kommentarer
Postat av: Linda

åh va mysigt ni verkar haft det =) kram

Postat av: hellan

satan vad fint kort på er två =)

2008-07-25 @ 18:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback