Post-bloggande no.2 - Dragon Gate

Förra söndagen kom de resterande av Carlsson-syskonen: Lina, Patrik o Emil (som fått det i födelsedagspresent av syskonen att åka till Gävle för att besöka Dragon Gate o sedan Kinarestaurangen Lams Terass.





Alla syskonen Carlsson: Emil, Patrik, Erik åsså Lina

Utsikt över torget 

Jag o Lina   Ngt tempel som stod på torget...

Gudinnestatyn som står på torget   Hotellet, som ännu inte är färdigbyggt, men som när det är klart ska ha 56 rum, ett rum för varje provins i Kina.

Våran guide...som ständigt sa: "välkommen" och "hejsan" - äh det är svårt att förklara för nån som inte va där ;)
Museet har även en replika av terracottaarmén som finns i Kina Ingen soldat ska vara den andra lik, men jag vet inte jag om det var så.....  :)

Våran guide i det som ska vara hotellets reception senare när hotellet öppnar, o en vacker guldtron ( jag har sett den riktiga i Förbjudna Staden i Bejing också )

I lobbyn finns även två kopparsnitt på var sida av entren: ett över Stockholm o på andra sidan ett över Kinesiska muren.

Söta pandastatyer vid miniatyren av Kinesiska muren Snygga lampor inuti museet

En Kinesisk bärstol En skräckinjagande soldat....



Sen bar det av inåt Gävle för att äta på Lams Terass - en mkt trevlig dag med 4/6 av familjen Carlsson!

Kommentarer
Postat av: Linda

är det ett museeum asså? kostar d att gå in?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback