Det är fest i stan....

Ja nu har jag anlänt till Gävle!
Igår kom pappsen o hämtade alla mina pinaler o vi fyllde polar'n, ja bilen alltså. Det är en Wolksvagen Polo o den kallas polar'n. Imorse när jag gick upp möttes jag av en dyser syn - mer regn....
Så idag har jag vart inne o haft mysbyxdag....färgat håret har jag oxå gjort, bild lägger jag in imorrn när jag hunnit fixa til slingorna i håret. Ikväll har jag, hellan o jen vart nere på cityfesten o kollat på Amanda Jenssen - ja ni vet hon som kom tvåa i Idol. Hon va bra, gävleborna va sämre o verkade inte riktigt vilja klappa med i låtarna när hon tyckte att man skulle göra det. Vi hade inte så mycket känsla helt enkelt, jag o hellan skämdes a gävlebornas vägnar o tyckte det va tur att vi inte behövde bekänna oss som gävlebor längre...

Sen gick vi och åt, jag o hellan åt wookad älg o jen tacotallrik. Den wookade älgen rekommenderas!! Jag träffade en jag känner sen tidigare, Ica eller Mikael som han heter egentligen. Jag hade honom som fritidslärare när jag gick i lågstadiet på solängen, han berättade att han jobbar kvar där på solängen, firar 20 år där nästa år, plus att han jobbar i sin frus second handbutik på söder, Nött och Nytt.
Anledningen till att vi gick dit var för att hellan köpt en assnygg väska där i veckan, nu ville jag ha en liknande men hittade ingen....sen drog vi hem....känner mig lite som en panchis som kom hem före mamma o pappa, men imorrn blire party. Då ska jag o Jen dricka drinkar :)

Nu sitter jag på mamsen o pappsens altan...o det var ju såhär jag hade föreställt mig semestern hos dem: softande på altanen, tända ljus o vira in sig i en filt när det blir mörkt o kallt ute. Dricka kalla drinkar när det är varmt på dan, o stora koppar med hett te på kvällen...nu gör jag tvärtom, dricker en kall drink fastän det är kallt ute.

När jag blir stor o har ett fett banklån o ett stort hus med en altan, då ska jag oxå ha en fin altan, med massa sittplatser o ljuslyktor o blommor o grill o sånt.....

Kommentarer
Postat av: Linda

hej, det är bara bra me mig. jobbar iofs hela helgen .. men men .. that's life! hoppas du har d fint, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback