Kan man ha sån tur??!!

Vi storstädade här i lägenheten igår...superfint blev det! Jag o lovisa tog sen en liten tripp ner till förrådet för att ställa ner massa tomma lådor som efter uppackning nu bara stod o skräpade. Så hittade vi en resväska, skidor, gummistövlar, jägarskor o massa annat som vi trodde tillhörde Jonas..så jag messade honom igår kväll o bad honom komma o hämta sina grejor. Så han kom idag på em, o jag följde med honom ner till förrådet för att kolla så han fick med sig allt, men så va typ bara skidorna hans! Jaha...Jonas trodde att allt annat kom från dom som har bott i kollektivet tidigare, o att dom hade lämnat kvar grejorna...jaha, sa jag, men ja, då får jag väl slänga dom här sakerna, eller ge dom till Myrorna eller nåt....ja, fast jägarskorna kan ju jag ta, sa Jonas. Jag tänkte att ja, men då kan väl jag ta stövlarna jag då...jag var ju ändå på stan o letade stövlar i lördags men hittade inga...så döm om min förvåning när jag vände på stövlarna och såg att det var storlek 41 - precis min storlek!
Alltså ett par stövlar helt gratis! Kan man ha sån tur? Visserligen inte lika snygga som dessa -->


Men dom duger när man bara ska ut i skogen o plocka svamp...

Jag sparade förmodligen minst 200 spänn på att inte gå o köpa stövlar nu....jihoo...det bäddar för mer shopping på onsdag - det är studentsportardag i Umeå o jag, marie o katarina anser att shopping är en sport, därför har vi hyrt en bil o ska åka till IKEA Sundsvall över dagen...ska bli superkul!

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Snygga stövlar, är det Viking?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback