Bortblåst!!

Idag har det blåst stormvindar här i Umeå....redan när jag tittade ut genom fönstret innan jag skulle cykla iväg till skolan såg jag att träden viftade från sida till sida....lagom kul att cykla till skolan då vägen är som en enda lång uppförsbacke, visserligen inte så brant men det blir nästan jobbigare med en lång o seg!
Sen i skolan hade vi dataövning, i Excel :( jag totalhatar matte och excel är ju typ bara massa matte...ursh o blä! Marie fick hjälpa mig för jag fattade 0....
Efter lektionen satt vi och kodade in våra enkätsvar i Excel...Två i gruppen gick iväg för att försöka få några till enkäter ifyllda, när dom kom tillbaka och vi räknade alla enkäter upptäckte vi att det fattades TVÅ....ynka två stycken till 100... Så jag och Marie fick ge oss iväg igen, när vi kom till termin 4s klassrum gick vi in och frågade om dom hade fyllt i enkäten och då sa en av tjejerna att dom redan hade fyllt i....suck...!! Så vi gick ut o väntade utanför o tänkte att det dyker väl upp några som inte har fyllt i den....men då kom plötsligt en kille ut, och sa att han o hans kompis inte hade fyllt i den och att dom kunde ta dom två vi hade kvar :) "jag vet vilket helvete det var att få ut dom" haha...tur att dom i klasserna över oxå har haft den här kursen och är villiga att hjälpa till!
När dom 2 enkäterna var ifyllda frågade Marie om jag ville följa med ner på stan, hon hade rabattkuponger som hon hittat på hotellet där hon jobbar...det var på Tiimari, Lagerhaus, Village...ja kort sagt mina favvoshoppingställen! Så jag köpte:

* Ett litet rött hjärta av sten på Village, kostade bara 20 kr med rabatten :) Ska tänka på min älskling varenda gång jag tittar på det!
* En äggklocka till köket o en liten present till mitt "nyaste" kusinbarn Freja, på Lagerhaus
* Pärm o register - nu ska det minsann bli ordning bland mina recept! Från Clas Ohlsson

Ja, det va nog allt...kul va det att shoppa lite nu när man har fått pengar...idag skulle jag gått på spinning, men sen kände jag mer för att gå o springa på löpbandet tillsammans med lovisa ist. Satt o kollade på SF nyss me...hellan vill se ngn film som heter "på smällen" o nu när jag har sett trailern så verkar den helt klart sevärd!
Så Hells - vill du gå på bio på lördag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback