så j-a förbannad!

Jag tror jag kommer få magsår inom en snar framtid...eller något annat stressrelaterat symptom. Det sjuka är att i vårt grupparbete så håller vi just på och undersöker om socionomstudenterna på Umeå universitet känner sig stressade.....

Alltså jag kan inte mer än bli förbannad på våra lärare, eller dom som nu bestämmer över vår utbildning. Dom har ändrat på nästa kurs vi ska läsa, helt utan att fråga oss! I våras fick vi info om kursen och då var det 2 alternativ: stanna hemma i Sverige och läs en kurs, som finns med 3 olika inriktningar, eller åk utomlands på praktik.

Eftersom jag redan hade planerat då att åka iväg med Eric under hösten, trodde jag varken att jag skulle hinna eller ha råd att åka iväg på praktik utomlands så jag valde alternativ 1, att stanna här i Sverige och läsa. Sedan dess har vi fått nada med info, endast kunnat läsa i kursplanen att man skulle kunna välja 3 olika teman på kursen. Nu fick vi höra för bara 1 vecka sedan att dom helt plötsligt ändrat - så nu skulle endast 1 kurs finnas att läsa, men med dom 3 olika temana inbakade....okej, tänkte jag o mina kompisar som oxå ska stanna i sverige, lärarna sa oxå att det var på önskan av eleverna som man hade gjort detta - slagit ihop ämnena - men vilka elever då? Vi som ska gå den nu har inte fått välja, det måste alltså ha vart eleverna som läst den förra gången - och dom är ju inte vi! Varför blev aldrig vi som ska läsa den nu tillfrågade??
Idag gick min grupp (som samtliga ska stanna här i Sverige och läsa den här förbannade kursen) in på kursplanen på nätet och döm om våran förvåning när det står att vi som läser i Sverige ska ha tenta på kursinnehållet!! Ingen info hade vi fått om det heller....dom som åker utomlands slipper en tenta....plus tentan ska vi ha något skriftligt arbete och som grädde på moset ska vi ju skriva B-uppsats direkt efter denna kurs, vilket dom som åker utomlands inte heller behöver göra, dom skriver endast en fältrapport om vad de gjort på praktiken utomlands.

  Om jag lever vid jul kommer jag att klassa det som ett mirakel - jag orkar verkligen inte mer! Varför får vi ingen info, inget att säga till om, det är ju våran utbildning det handlar om - och nu är det ju alldeles för sent att välja att åka utomlands!! Nej, jag är verkligen apförbannad just nu!!

Så, var bara tvungen att skriva av mig så att all ilska skulle babbla ut lite...nu ska jag återgå till statistikboken, blä!

Kommentarer
Postat av: sara

Jobbigt, om det är till någon tröst så ska vi som åker utomlands också skriva B-uppsats... Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback