Nollställd och längtande...

sådär, nu var det klart
Jag har skrivit tentan idag och precis som jag skrev ovan, kände jag när jag lämnade tentasalen....liksom nollställd och tom, som att hjärnan hade pressat ut allt som fanns där inne som handlade om kvalitativ och kvantitativ metod. Och som alltid när jag längtar efter något, och här måste jag förtydliga mig...jag har INTE längtat till tentan! men jag har längtat till den här stunden - då jag är klar med den, då jag har lämnat den åt dess öde och hållt tummarna tills dom har blivit blå för att jag också ska klara den....iallafall, som alltid när jag längtar efter något så känner jag mig helkonstig när jag väl är där....som att det liksom bara var själva längtandet som jag gillar liksom...iaf så vet jag typ inte vad jag ska göra nu, är helt rastlös o irrar omkring i lägenheten o försöker hitta på något att göra, för i 1 ½ vecka har hela min dag kretsat kring processarbetet och tentapluggandet, ja o jag tom sovit dåligt för det har fortsatt snurra i huvet även när jag har gått o lagt mig...

Nu har jag liksom glömt vad man kan göra när man kommer hem från skolan o inte behöver plugga....kan man bara ligga o slötitta på tv? kan man bara surfa runt på alla inredningssidor på nätet? kan man blogga om ditt o datt? kan man bara ligga i sängen o stirra i taket? ja, jag måste ha glömt allt man kan göra när man inte har böcker som ligger o skriker "läs mig, läs mig - jag behövs till tentan" på skrivbordet....

Men nu iaf, har jag satt med mig en kopp av mitt favvote "nalle puh" från tehörnan, åsså bloggar jag (nu) sen tänkte jag lägga mig i sängen o kolla på ett "Heroes" avsnitt, och sen vid fem tänkte jag gå på spinning ( för träningen har också blivit bortprioriterad under allt pluggande) sen ikväll ska jag bara ta det lungt, prata med min älskling....o drömma mig bort till det här:
image81

Jag o Eric har äntligen bokat en resa - och den 15:e (nästa torsdag) kommer vi sitta på ett plan till Azorerna, o det ska bli så himla mysigt...längtar så tills jag kan ligga vid poolen med min älskling o vandra hand i hand med honom längs någon av de fina vandringslederna som finns på ön.....*längtar, längtar*

Kommentarer
Postat av: Sara

Bra jobbat med tentan!

Kul att ni bokat biljett :) Ni kommer få det underbart! Njut!

Ha det superbäst så ses vi nästa år!
Kram

Postat av: Linda

Vad skönt att tentan är över. =) å va härligt det lät med en resa. hur länge blir ni borta? kram

2007-11-08 @ 20:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback