Lärdomar från helgen....

Ja, efter 2,5 dag med min älskling var det dags att fara vidare till Uppsala, för att traditionsenligt (kan man säga så när man bara gjort det en gång tidigare?) fira Valborg på studenters vis!
Eric skjutsade mig till Uppsala...visst har jag en snäll pojkvän? Vi köpte med oss lite matsäck från Coop, bland annat riskakor ...som jag öppnade medans han körde och som..jaa...jag lämnade paketet öppet i baksätet, så sen när han hade kört hem igen messade han och berättade att han nu hade riskakor i hela baksätet...alltså:

Lärdom nr 1.
Lämna ALDRIG ett paket riskakor i bilen, speciellt inte om du har öppnat det...

Men när jag kom fram träffade jag Bexs kompis Josefin, för se Bex o Vio dom hade redan dragit iväg till puben...så jag o josefin fick packa in oss i lägenheten, snabbt fräscha till oss o sen gick vi efter. Bex va orolig för att jag o Vio inte skulle komma in eftersom vi inte pluggar i uppsala...ja dom är lite jobbiga där i uppsala, att även fast man pluggar, fast just inte i den stan så får man inte komma in där alla studenter är! Men jag visade först fram mitt körkort...o då tittade vakten på mig o sa: du har inget mer? Jag fattade inte va han sa först...o jag var såå sugen på öl så jag kunde inte tänka...men sen kom jag på att jag kanske kunde visa honom mina studentleg (smart anna, visa att du är student!) han fick båda mina studentleg..tyckte det va lika bra :) o då fick jag komma in!

Orvars pub va typ den mysigaste puben jag har vart på, den var sådär gemytlig o ..o...bara mysig! Typ som man tror att en såndär genuin engelsk pub ska va! Bex, hennes Sean o Vio va redan där så jag o josefin fick skynda oss till baren o köpa öl så att vi skulle komma ikapp...jag känner mig så mogen nu när jag har börjat dricka öl..liksom mer vuxen, fast än så länge håller jag mig till ljust öl, är nog inte mogen för en såndär svartbrun Stout än....Sean beställde in ett taco fat, och jag började knapra på jalapenobitarna som var med som tillbehör..o snart hetsade jag josefin att äta i kapp med mig...och det var här efter mycket jalapenoätande som jag lärde mig min andra lärdom för helgen :

Lärdom nr 2.
Om du äter jalapeno med fingrarna är det sen inte speciellt skönt att peta sig i ögat med ett sånt finger...ja det kan till och med svida!

Dan efter sov vi rätt länge...sen drog vi iväg till ekonomikumparken...eller gräsmattan kanske det kallas? Hursom helst var det jävligt mkt folk där...se själva ---->


Men vi va på glatt humör ändå (vem är inte det när man kan dricka kl 12 på dan utan att bli kallad alkis?)

image42
Från vänster: jag, josefin, vio och bex

Senare på kvällen grillade vi, och sen bar det av mot Birger Jarl, vi försökte komma in där förra året men då misslyckades vi, så nu gick vi dit redan vid nio, vilket skulle visa sig vara bra tänkt.
Kön va megalång...o vi kom bort från varandra, sofie o linnea kom in först, sen jag ensam, sen vio o bex, o sist josefin oxå ensam. Jag höll på att dö av kissnödighet, så när jag släpptes förbi vakten slängde jag bara upp pengar till den som stod där och sen kutade jag fort fort mot toan,o vilken befrielse det var att få kissa! haha...ja det låter underligt, jag vet...
Josefin och jag hade tagit på oss typ ballerina skor, ja bex med, men hennes är en annan historia. jag tar min och josefins; det var som sagt mkt folk i kön och med tiden ledde det till att det oxå blev mycket folk inne på BJ vilket ledde till att det vart ganska trångt på det enda dansgolvet som spelade bra musik, härav kvällens tredje och fjärde lärdom:

Lärdom nr 3.
Ta inte på dig ballerinaskor om du tror att det kan vara mycket folk på krogen dit du ska, det kan resultera i blånade fötter- och gå framförallt inte i närheten av fulla tjejer med höga klackskor! Dem gör ännu ondare att bli trampade på av...

Lärdom nr 4.
Om det är trångt på dansgolvet, se då till att inte stå nära en trappavsats, folk kan i trängseln tappa balansen- ramla på dig och i sin tur orsaka dig ett stort blåmärke på rumpan.

Ja det var min valborg det! Men kul va det....fast bex va nog lite trött på oss när vi sen åkte hem, men sen va vi ju oxå 10 pers som sov i hennes lilla 1:a med sovloft o kokvrå...men hon bodde jättemysigt iaf och jag blev väldigt sugen på att själv flytta till en 1:a....så jag ska kolla runt....
Nu i helgen väntar jobb...o det blir nog den sista helgen som jag jobbar, om jag inte jobbar dan innan pappsen kommer o hämtar mig för sommarflytten hem till gävle..., nästa helg kommer eric o hälsar på o helgen efter det mamsen, men det ska bli jättekul att få besök :D
Ha en trevlig helg alla!

Kommentarer
Postat av: hells

hej muppen! oddsen är riktigt dåliga för umeå-resan, tyvärr!! jag försöker ju få ledigt 17-20 maj för att hälsa på faster lena i gbg, så chansen att jag är ledig hela sista helgen i maj...bara buddah vet =(
sen så fick jag 1.9 på hp-provet (!!!!!) så det där med flytten blir ju i höst, hihi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback