lägenhetsannons

japp...nu har jag iaf tagit mig ett snack med jonas, för han och ida har tydligen hittat en lägenhet som dom ska flytta in i nu bums, och vi har kommit överens om att vi ska visa beas rum för en tjej, maria som kommer o kollar på lägenheten imorrn kväll...o om hon vill flytta in så kan jag hyra lägenheten i andra hand av jonas fram till typ januari, ialla fall tills jag kommer hem från praktiken, orkar inte hålla på o betala svindyr hyra om jag ändå är utomlands i en månad...och om då maria vill flytta in i augusti så behöver vi isåfall bara hitta en tjej till som vill bo här och det borde inte vara alltför svårt om man sätter ut en annons i slutet på juli när alla har fått sina antagningsbesked. plusset med den här lösningen är att jag får ta jonas rum, som är dubbelt så stort som mitt, med röda tapeter (som jag vill ha) o många många fler garderober....men det vore ändå skönt att ha en egen lägenhet :)

anmälde mig på typ 8 lägenheter på bostaden igår...men kom inte med på en enda väntelista! det är ju tamig fan omöjligt att få en lägenhet här i stan! ska jag muta mina päron så att dom lånar mig en 300 000 till en bostadsrätt kanske? näe...det kommer dom aldrig att göra...nu har jag idag iaf anmält mig till en såndär nybyggd svindyr etta för 4600 på liljansberget, dom är superfräscha o jättefina men ändå 4600....det kommer betyda många många arbetstimmar på max för att få den ekonomin att gå ihop :(
har vart o lämnat en ny flyttansökan till sthlm idag oxå...men jag vet typ att jag inte kommer få en förflyttning...suck, den här veckan har bara känts hopplöst tråkig...o med en ekonomikurs hängande över sig oxå...ibland vill man nästan inte gå upp ur sängen för det känns så boring...tur iaf att det bara är 3,5 vecka kvar tills jag får flytta hem! jag räknar dagarna o det ska bli så himla skönt att få bo hemma i 3 hela månader...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback