ännu en jobbkväll...

japp jag jobbar ännu en kväll och mina ögon är trötta...fast det är lugnt lite då och då iaf o det är skönt.
jag och linda har precis suttit och pratat skit om karlavagnen...."det är bara alla dom där knäppisarna som ringer oss på 118118, som ringer dit" ja så elaka är vi här...haha...men jobbade ni här så skulle ni oxå resonera så, man blir inte förvånad av någon förfrågan längre..
idag har jag vart arg mot en sthlmare (ja vad annars ;) som blev arg på mig för att jag inte hade numret till en restaurang på ryttarstadion i sthlm....jag hade bara ett nummer, och det stod inte specifikt på restaurangen...jag provade verkligen med allt, sökte på allt som låg på samma adress, men hittade inget som lät som en restaurang...tillslut frågade jag om jag inte kunde få koppla honom på numret så kanske han kunde fråga vidare där om dom hade något nummer till restaurangen,
"det är märkligt att ni aldrig har dom nummer man vill ha" replikerade han
jaha sa jag , men nu är det ju så att dom bara har lagt ut det här numret som jag gav dig och jag har tyvärr inga fler nummer...han fortsatte sucka och jag orkade verkligen inte med att vara trevlig så då sa jag - vi tvingar faktiskt inte folk att lägga ut nummer - jag blev helt service blinded med andra ord = orkade inte vara ett uns trevlig...
mannen la på luren och jag kunde konstatera att jag hade pratat med ÄNNU en otrevlig 08a

nu börjar det bli segt här...linda går hem snart och jag slutar om en och en halv timme...men imorrn är jag ledig iaf och har ett typ fullspäckat schema..sova, sen jogga med jen i hemlingby, sen ringa marre i spanien, sen träffa mostrar och morbröder som ska fira pappsen i förväg på 50 årsdagen, sen träffa jen igen, planera lite spanien (jag längtar!) ja o sen är det väl bara att gå o lägga sig igen...

å jag är så himla sugen på att åka till ikea o köpa möbler till min lägenhet uppe i umeå...nu när den liksom står på mig och jag kan möblera o fixa som jag vill! fast jag får vänta till augusti då jag får en lite fetare lön...just nu längtar jag inte speciellt mkt tebax till umeå, jag är nöjd med att bo hemma i gamla gävle igen, fast familjen går mig på nerverna ibland. linda bor oxå hemma över sommaren och hade kommit på ett sätt att komma runt tjatet - hon är perfekt helt enkelt, diskar o städar o lägger tvätten i tvättkorgen...men hmm...orkar jag med det?? att vara perfekt alltså :)

jag längtar hemskt mycket efter eric oxå...och där kan jag relatera tillbaka till ikea igen- jag o mamsen var ju där i förra veckan, och varenda gång som jag är där så går jag runt o längtar o drömmer om dagen när jag och eric kan gå där tillsamman och välja ut saker till våran lägenhet...den som vi ska bo i tillsammans...när vi kan stå o bråka om vi ska ha svarta eller blå handdukar i badrummet...., när jag kan skälla på att han lämnar toalocket uppe och när han kan skälla på mig som sprider lappar över hela köket,när jag får somna o vakna brevid honom varje kväll och morgon...sånt längtar jag jättemycket till...

Kommentarer
Postat av: marre

jo...ikväll vart dt abbas sill med dill å potata!!! dt du..kan man också äta i spanien;)

2007-06-30 @ 01:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback