Motionssimningens vett och etikett

I fredags var jag och simmade med Jen...ja det va vi förresten i onsdags oxå...riktigt duktiga va vi förra veckan :D
vi börjar ju inse att om vi ska gå ner dom där kilona till spanien så lär vi skynda oss, iof åker vi nu på söndag så vi kanske inte hinner med det...haha....men vi försöker ju iaf eller hur? ;)

Iaf så var jag väldigt ilsken av mig när jag va o simmade i fredags, kanske berodde det på att jag  hade jobbat natt mån-ons o följdaktligen haft svårt att somna natten till fredag....men jag var inte ilsken så att jag va otrevlig mot nån - det vill jag poängtera!
Men nu till saken: jag och Jen vandrade in mot simhallen på fjärran och såg att dom hade delat in den stora bassängen i två delar, först 4 längder där man fick leka och sen resten motionssim, två enkellängder på vardera sida och en dubbellängd i mitten. Eftersom det var en tant i vardera enkellängd och bara en kille i dubbellängden simmade vi till dubbellängden där vi tänkte att vi fick mest plats. Men efter en stund kom en gubbe( ökand för oss), som plaskar och stänker jättemycket, dessutom simmar han liksom på sidan så han ser inte vart han simmar och simmar nästan in i en.
Så när tanten längst ut gick upp, simmade vi över till hennes längd och fortsatte där. Efter ett tag kom det två yngre tjejer och gick mot vår del av bassängen, och här måste jag tillägga att det nu var endast plaskande gubben som simmade i dubbellängden och längden längst bort tror jag va tom....men Neeej....tror du att tjejerna hoppar ner i någon annan längd? nej absolut inte! dom hoppar ner där jag och Jen simmar - där vi liksom redan är TVÅ som delar på en ENKEL längd......suck, suck! vi blev lite sura jen och jag så vi började med att ge tjejerna lite suckande och blickar så kanske dom skulle fatta att dom kunde flytta till någon av dom andra längderna...det var ju skittrångt liksom! jag slog fötterna i kanten jättemånga gånger när vi möttes och simmade mot varandra för att vi inte skulle kollidera.
Suckandet och blickarna funkade inte, så då började vi att prata lite onödigt högt ist...." gud vad det är trångt i den här bassängen" sa jag och Jen kontrade med något i stil med " Ja, det är verkligen ont om plats"
Det funkade typ inte heller...eller jo efter ett tag när vi "råkat" sparka till dom när vi simmade förbi dom, så gav dom upp och gick därifrån. Ja, man känner sig lite elak men dom hade verkligen kunnat ta den där dubbellängden!

När jag pratade med Lina (min kusin) i förrgår, som oxå simmar på fjärran så hade hon upplevt nästan samma sak. Hon simmade oxå i en enkellängd längst ut mot kanten, eftersom hon är gravid o ganska stor så vill hon ha nära till stegen o slippa simma över dom där repen som delar av längderna. När hon var där så kom det en tant, som envisades med att hoppa ner och simma i enkellängden som Lina redan simmade i, trots att alla dom andra längderna var lediga! Lina fick nog av att hon sparkade i väggen varenda gång hon simmade förbi tanten så hon simmade över till den lediga längden....men när hon simmat klart och gick upp kände hon att hon va tvungen att visa tanten att hon var gravid, och att hon därmed kanske borde ha fått stanna kvar i sin längd, så hon putade ut magen lite extra och stirrade på tanten....

ja, jag vet inte vad som har hänt med hyfset hos dom som simmar på fjärran, men det verkar dom ha duschat av sig redan innan dom hoppar i poolen.....
Dagens i-lands problem, i know men jag var iaf bara tvungen att skriva av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback