fear Ullared....

Haha...innan jag berättar om min tripp med familjen till dalarna + min mysiga helg hos eric i sthlm måste jag bara få delge världen om karlars omåttliga skräck för lågprisvaruhuset ullared...

Hela berättelsen utspelar sig när vi är o fikar hos erics farmor och farfar...på vägen dit såg jag en skylt om loppis och utbrast såklart: oh loppis, va kul! Men då säger älsklingen att hans pappa hellre dör än stannar på någon loppis (ja, det är allså erics pappa kjell som kör bilen)...varpå kjell utbrister:
- ja men du vet carina (erics mamma) hon såg ju alla möjliga skyltar om loppis o second hand o hantverk och gud vet vad, o tänk att jag fick komma med en jävla massa undanflykter till varför vi inte skulle stanna och det blir många undanflykter i 75 mil det! Dom hade vart på semester i norrland o tydligen så ville erics mamma stanna vid varenda skylt i 75 mil...vilket ledde till att erics pappa fick hitta på den ena undanflykten efter den andra: det ligger en lastbil bakom, oj! nu hann jag inte bromsa..vad syyynd...osv osv.
Väl hemma hos farmor och farfar fikar vi o kollar i kartboken eftersom erics päron samt lillebror ska åka till småland i helgen, jag visar vart min farmor och farfar bodde förut och ser sen på kartan att, ja men då är det ju inte så långt till ullared...
-säg inte det till carina, utbrister kjell! (alltså carina, erics mamma var inte med o fikade) jag berättar att min mamma och pappa ska dit och kjell frågar sig varför min pappa går med på en sån sak.
- men du vet dom har byggt ett såntdär fik i mitten på varuhuset säger erics farmor, där kan gubbarna sitta medans tanterna springer runt med kundvagnarna...

ja,ojojoj....tänk att män kan avsky varuhus så...det är nästan så man börjar tro att dom inte lever för att shoppa... ;)
jag och eric var på ullared förra året och visst shoppade jag mer än honom...men han gillade ändå elektronikavdelningen med alla dvd o dataspel...men han är snäll min "gubbe" som följer med mig o shoppar!


                                    image49

Kommentarer
Postat av: hells

hej plupp, marre ringde mig igår tisdag och sa att hon kommer in till gävle efter jobbet på fredag, hon hör av sig då!!!! Om hon har tid och ork kommer hon till din grillkväll, annars kanske vi kunde träffas på lördan, comprende? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback