Äntligen!

...är min jobbhelg slut....jag har praktiskt taget nästan bott på jobbet eftersom jag har jobbat natt - så nätterna har bestått av jobb och dagarna av att sova och äta - eller nej nu ljuger jag ju! i lördags hann jag ju med ett besök på ockelbo marknad me hellan. mitt fynd var en döskalle sopborste och hellans en snygg spegel.¨

men tillbaka till jobbet iaf så var jag nästan rädd att headsetet skulle växa sig fast på huvudet och det var tur att jag inte svarade i telefon dom få timmar jag var hemma för då hade jag förmodligen frågat personen som ringde vad jag kunde hjälpa till med ;)

när man jobbar natt får men endel underliga förfrågningar....här är mina 3 favoriter från den gångna helgen:

* En kille ringde och frågade om jag visste hur mycket en vägsugga väger (ja det var tydligen ngt slags trafikhinder med reflexer på) Jag trodde att lösningen skulle uppenbara sig för mina ögon om jag bara gick in på vägverkets hemsida men icke sa nicke- sökningen på namnet vägsugga gav resultat 0 .... men killen i fråga blev iaf nöjd när han fick numret till vägverket projektering och sa glatt att han skulle ringa och fråga dom imorron....han hade slagit vad om hur mycket en vägsugga väger med några kompisar....förlorade han skulle han få bära en hem...

*konstig förfrågning nummer två var ytterligare en kille som hade slagit vad med sina kompisar om man tillförde kolsyra i öl eller ej...jag klickade mig in på spendrups hemsida och hittade en bildspel om hur man tillverkar öl och vips! kunde jag läsa att kolsyra bildas när ölet jäser - men man tillför det alltså inte - och jag hade en nöjd kund som konstaterade att han vunnit vadet :D

*fråga nummer 3 var inte så konstig...det var en som ville veta hur det hade gått för östers if när dom hade spelat match (i söndags) jag gick in på fotbollskanalen eller vad sidan nu hette, såg att matchen slutat 1-1 och kunden vart inte så nöjd med det resultatet men jag hade ju hjälpt honom iaf!

Nu ska jag jobba idag måndag och tisdag, men sen är jag ledig i 5 dagar!!! ska bli yberskönt...först ons-tors en hemlig tripp med pappsen o familjen på hans 50-årsdag, kan ju inte avslöja här vart vi ska (han kan ju ha spioner ute på nätet ;) men jag tror vi kommer ha kul iaf!
Torsdag kväll bär det av till sthlm o eric, vet inte vad vi ska hitta på riktigt men det bryr jag mig mindre om...bara jag får pussa o krama på min älskling så är jag nöjd!

nej nu tebax till jobbet....rasten är slut :(

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Tjenare kollegan! Emelinda på Eniro Örebro här :) Kul att se att fler på jobbet bloggar :)

Postat av: frida

Ha en fortsatt bra dag på jobbet!

2007-07-03 @ 10:34:59
URL: http://couleur.blogg.se
Postat av: ellen

Hej tjejen, hörde om din olycka, hur är det med dig??? Hoppas det gick bra och att man får se dig på jobbet igen snart. Kram!

2007-07-06 @ 22:04:07
URL: http://ellio.blogg.se
Postat av: hells

hej gumman, ha det bra idag, titta på mycket tv och ät mycket glass =)

2007-07-09 @ 10:47:03
Postat av: Sara

Hej! Kikade in en liten stund. Hoppas du har det bra! När kommer du upp till nordligare breddgrader? Ha det bra! Kram

2007-07-11 @ 15:21:47
URL: http://maran.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback