Gävle är ju alltid hemma..

Igår hade jag en mycket givande msn-diskussion med min kompis Madde, som för övrigt har bott o pluggat på Gotland i 3 år nu men är klar i sommar, anyway..vi hade en diskussion om jobbigheten med att flytta ifrån hemstaden...överleva i den nya och saknaden man aldrig trodde man skulle känna efter småstaden..
 Gävle har mycket som inte Umeå har...framför allt min familj och mina vänner...men känslan...ja känslan över att ha lämnat "sin stad" efter att ha bott där i 21 år kan bara beskrivas med ett enda ord: jävla TOMT

1. Gävle har ett rätt så perfekt klimat...man får alla 4 årstider i ett fint litet paket....vinter, med oftast inte så extremt mkt snö (vi räknar bort snökaoset här va?) vår...med garanterad vårfeeling bara av att ta en promenad i skogen, höra bäcken porla och se alla fina vårblommor, sommar med lagom mycket värme och ibland en fläkt från havet ;) och hösten som är som hösten ska vara: lite slaskig o regning o blåsig men då får man en anledning att va inne o kura iaf!
Här i umeå är det sommar....sen blir det lite varmare sommar..sen vips kommer snön o vräker ner och det blir minusgrader så man inte kan öppna munnen, för då förfryser man tungan :P sen nån gång i maj kommer folket på att: oj...man kanske ska ta av sig dunjackan för dom där snöhögarna på gatan börjar bli väldigt små nu...

2. Boulongern....och här har Umeå INGET, inget att sätta emot...visserligen spenderar man väl mest sin tid i boulongern på sommaren o då kommer jag ju att va tillbaka i gävle igen, men ändå...

Faktum är att det enda jag kan komma på som gävle inte har, men som umeå har- är Lagerhaus....och det är en affär...där jag alltså skulle kunna köpa mig lycklig..men den finns även i Sthlm...som gävle ligger rätt nära...ja faktiskt på behagligt avstånd, men också praktiskt nära...om man skulle få lite sthlms ångest nångång =)

nu orkar jag inte skriva längre....gick upp kvart i sju imorse för att vi började skolan åtta...imorrn är jag "ledig" men borde läsa....får se om jag tar sovmorron eller ej...det blir hursom nån i helgen.

Med allt detta svammel vill jag få fram Hellan: (för det är typ bara du som läser min blogg) att va glad så länge du får bo i gävle...visst kan det va skönt att få komma bort därifrån ibland för man saknar inte det man har...utan det man inte har, som det så vist heter....

Så kära gävle...och kära Hellan....tro inte att jag har glömt bort er häruppe i det riktiga norrland...ni finns alltid i mitt hjärta...och jag kanske kommer hem nästa helg..har inte bestämt mig än bara =)

Kommentarer
Postat av: Rebeca

hallå jag läser faktiskt också din blogg!!

2007-01-27 @ 23:46:48
Postat av: Marre

Tja...nu har du fått en till trogen läsare:) haha...äntligen har jag hittat hit:)))

PS saknar Anna

kram

2007-01-29 @ 21:48:31
Postat av: ellen

Hej Anna! Har du oxå en blogg? Det har jag med.

Jag håller med dig om Gävle. Har insett hur jävla bra den staden är nu när jag inte bor där längre. Jag älskar Gävle! Tryggheten och att man hittar överallt och att man vet billigaste affären och att man vet fina promenadvägar och boulognern och vårvik och brämmen och gamla stan och massor av annat bra!

Jag tar och länkar till dig om de går bra? Du får gärna länka till mig med. :)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback