Making sushi

Japp nu är julen över och det är dags att glömma julmaten o käka rå fisk istället :)

image101

Eric nämnde för sin mamma igår att jag var sugen på sushi, o vips fick vi en inbjudan att komma dit o äta sushi ikväll...eftersom jag kände lite halvdåligt samvete över att dom kanske inte alls ville äta sushi ikväll, men hans mamma bestämde att dom skulle göra det bara för att eric sa att jag längtade efter sushi, så lovade jag att vi skulle komma tidigare o hjälpa till o göra dom...
Egentligen var det rätt bra att säga att vi skulle komma o hjälpa till, för då kanske jag kan lära mig att göra sånadär supergoda laxsushi o då slipper jag ränna ner på stan varenda gång jag blir sugen på sushi...utan då kan jag fixa till dom själv -i mitt eget kök!

Ibland är det bra att ha en "svärmor" som både kan, och vill laga god mat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback