Hmmm....

Ja jag vet inte hur jag ska känna...idag åker jag hemåt, hemåt mot Gävle. Något som jag har längtat efter, ja i säkert 1 månad iaf...men idag känns det bara konstigt.
Eller...det började egentligen igår kväll, när jag skulle försöka sova, jag låg o tänkte igenom de 4 månader som har gått sen jag kom hit efter sommaren och kom underfund med att det här är hemma nu. Och då menar jag verkligen hemma. När jag åkte hem till Gävle för ett år sedan längtade jag så att jag höll på att gå åt...o nu är jag inte säker på om jag längtar :S
Då, för ett år sen, sa jag sen när jag åkte tillbaka till Umeå, att jag "åker tillbaka till Umeå" Nu heter det "jag åker hem till Gävle över jul" och "jag åker hem till Umeå igen" (alltså när jag åker tillbaka hit i januari) Krångligt?

När jag pratade med Hellan för någon vecka sedan om att börja känna sig hemma på ett ställe, sa hon att hon hade hört någonstans att det tar typ 1 år för en människa att rota sig och börja känna sig hemma på ett ställe. Och kanske är det det som har hänt mig här, för nu har jag ju faktiskt bott här i snart 1 ½ år :)

Umeå har blivit hemma för mig....ja så är det nog...och ursh nu får jag goosepimps på armarna....
Men tyck inte illa om mig gävlebor - Gävle kommer alltid, alltid att vara hemma på ett eller annat sätt, och på tal om goosepimps på armarna så kommer nog aldrig dom goosepimpsen på armarna sluta komma när tåget kör in emot gävle station och jag åker igenom hille, hagaström, och saktar in när vi kör förbi nordost...och man ser brandstationen....och vips så står man där på stationen igen...

Jag har sagt det 100 gånger men jag säger det en gång till, två saker har umeå INTE, och båda dessa saker kan båda två få mig att flytta härifrån....
1. min älskling
2. IKEA ;)
Ingen av dessa två anledningar verkar vilja dra sig åt Umeå för tillfället...Fast i och med att jag har gått 1 ½ år nu så har jag faktiskt bara 2 år kvar på min utbildning...och om man räknar bort praktiken på ett halvår så är det bara 1 ½ år kvar - vilket innebär att jag har gjort halvtid på Socionomprogrammet istället - hurra för mig!!                                     
                                                  image100


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback