4 timmar o 20 minuter kvar.....

Ojoj...vad det har gått snabbt....det är ju julafton imorrn! Har inte hunnit skriva sedan jag kom hit till Gävle.....men det blev en turbulent resa hem pga halka...en långtradare hade lagt sig tvärsöver vägen så bussen blev försenad till sundsvall och jag missade tåget, liksom 25 andra personer på bussen som också skulle söderut :( efter mycket om och men fick vi boka om våra biljetter till nattåget, så vi kom hem 2 på natten istället för 8 på kvällen som det var meningen....tröttsamt!
Som tur var fick jag en bra torsdag ändå, först julgodis fixande med Bex o Sofie och sen hockey med Marre och Hellan....hockeyn var definitivt bäst :D
Och nu har snart även julstämningen infunnit sig på lämmelvägen oxå.....jag har gjort julgodis idag, pappa har vart o hämtat farmor i Skövde....hon sitter och tittar på bingolotto just nu, mamsen står i köket (ursh...vad ojämställda vi är!) och jag o pappsen ska klä granen. Min lillebror Jonte har vart hem en stund för att slå in paket, men nu har han försvunnit igen....förmodligen till flickvännen Malin
Själv får jag inte träffa min älskling förrens på annandan men jäklar vad jag ska pussa på honom då! Han kommer inte få va ifred en enda stund..men det vill han nog inte heller :)

Har extremdåligt samvete för att jag inte har pluggat...men omständigheterna har inte gjort det möjligt...än...jo idag pluggade jag i en HEL halvtimme ;) jag tar med mig böckerna till Sthlm...utifall eric vill spela ngt tråkigt spel på datorn så kan jag kanske läsa en stund...jisses vad jag reser o har mig: Umeå-Gävle-Stockholm...men så är det....när man inte bor på samma ställe som familjen och pojkvännen.

Snöläget här i Gävle är förresten 0.....dvs grön backe....så min julkänsla är rätt så fattig pga det :( men det nästan viktigaste av allt här i Gävle över jul: bocken, står dock kvar...kolla in honom på länkarna!
Stor julkram till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback